[-]
اگر نمی دانید چگونه مطلب قرار دهید روی این متن کلیک کنید
امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[-]
کلمات کلیدی
دستور العمل ضد‌انقلاب برای استفاده از شبکه‎های‌ اجتماعی در ایام انتخابات
1
دستور العمل ضد‌انقلاب برای استفاده از شبکه‎های‌ اجتماعی در ایام انتخابات
بسمه تعالی

سایت زیتون در یادداشتی تحلیلی به بررسی و ارزیابی وزن رسانه ها در انتخابات ریاست جمهوری پرداخته و معتقد است که شبکه های اجتماعی حرف آخر را می زنند.
آناهیتا بختیار برای زیتون می نویسد:« در فاصله حدود دو ماه مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی تلاش می‌کنند با استفاده از «رسانه‌»ها، پیام خود را به مخاطبان ارائه و برای خود رای جمع کنند.٬ اما چه رسانه‌هایی بر عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری آتی، تاثیرگذار خواهند بود؟»
زیتون در نقد صدا و سیما به عنوان تنها سازمانی که رادیو و تلویزیون سراسری در ایران دارد عملکرد آن را مورد انتقاد گروهای سیاسی از طیف‌های مختلف از جمله اصلاح‌طلبان و دولت خاتمی، محمود احمدی‌نژاد دانست و ضریب نفوذ این جعبه جادویی را در مناطق محروم می داند.

روزنامه های چاپی نیز بنا بر ادعای این سایت ضدانقلاب با محدودیت ها همراهند. با این حال سال گذشته حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، گفته بود «تیراژ واقعی» روزنامه‌ها در ایران ۹۰۰ هزار نسخه است که از این میزان «تنها ۵۰۰ هزار نسخه به فروش می‌رسد». چنین آماری در جامعه هشتاد میلیونی ایران، نشان‌دهنده ضریب نفوذ رسانه‌های چاپی در ایران است.

[عکس: 2017-04-10_15-36-29.png]

در مورد شبکه های ماهواره ای نیز زیتون برعکس آنچه که در مورد صدا و سیما گفته است مدعی است شبکه های ماهواره ای ضدانقلاب بیش از آنکه در مناطق محروم موثر باشد در میان طبقه متوسط و متوسط به بالا نفوذ بیشتری دارد.

اما در این میان شبکه های اجتماعی جایگاه دیگری دارد. به نوشته زیتون در کنار شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و گوگل پلاس – که در ایران فیلتر هستند -، تلگرام و اینستاگرام مورد توجه‌ترین شبکه‌ها در ایران هستند. سال گذشته پاول دورف، موسس تلگرام، گفته بود حدود ۲۰ میلیون از کاربران فعال این شبکه پیام‌رسان، ایرانیان هستند.
زیتون اعتراف می کند که در جریان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ نیز شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های اشتراک خبر، نقش پررنگی در خبررسانی یا هماهنگی برای اعتراض‌ها داشتند.
هر چند به اذعان این سایت اپوزیسیون این بدان معنا نیست که اصول‌گرایان در شبکه‌های اجتماعی – و به خصوص تلگرام – حضور ندارند، اما آن‌ها برای فعالیت سیاسی یا مطبوعاتی، آزادی و امکانات بیشتری از اصلاح‌طلبان دارند. علاوه بر حضور و استفاده از تلگرام و اینستاگرام، چهره‌های سیاسی اصول‌گرا سال گذشته در توییتر نیز حضور پررنگ‌تری داشتند.

حسن روحانی رئیس جمهوری و برخی مقامات دولتی از جمله وزیر ارتباطات بارها از تلاش برای رفع فیلتر شبکه های اجتماعی در ایران خبر داده بودند. وی همچنین در آخرین نشست مطبوعاتی گفت: «گر تلاش دولت نبود هیچ شبکه اجتماعی زنده نمی ماند.»گفتنی است جریان اپوزیسیون بعد از شکست طرح تحریم انتخابات توصیه می کنند که طرفدارانشان به مشارکت حداکثری در این امر اقدام کنند.

انتهای پیام / روباه نیوز
و من الله التوفیق

ایران
علیرضا عابدینی
1 تشکر از ارسال عابدینی:
حسنعلی ابراه

پیام‌های این موضوع
دستور العمل ضد‌انقلاب برای استفاده از شبکه‎های‌ اجتماعی در ایام انتخابات - توسط عابدینی - 04-11-2017، 12:02 AM
موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده بازدید آخرین ارسال
  آموزش شبکه های اجتماعی، تکنیک جدید VOA در استراتژی دیجیتال عابدینی 24 07-30-2017، 12:28 AM
آخرین ارسال: عابدینی
  بدانید پروپاگاندای شیوخ عرب در شبکه های اجتماعی عابدینی 45 03-17-2017، 07:33 PM
آخرین ارسال: عابدینی
  آموزش رسانه های غربی برای مقابله با جمهوری اسلامی از چه روش‌هایی استفاده می‌کنند؟ عابدینی 100 11-13-2016، 12:35 AM
آخرین ارسال: عابدینی
  ویدئو فیلم پیش بینی هفته قبل رهبر معظم انقلاب از پیروزی ترامپ در انتخابات امریکا عابدینی 201 11-10-2016، 12:34 AM
آخرین ارسال: عابدینی
  ویدئو از 1979 تا 2020 پروژه ای مشکوک از انقلاب برای انقلاب (مجموعه 8 قسمتی)(رسته آموزش) عابدینی 163 10-30-2016، 01:14 PM
آخرین ارسال: farshid
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
جستجو
جستجوی گوگل